måndag 24 februari 2014

Måndagstankar.

Natten mot idag var svår, mycket svår. Hade så fruktansvärt ont, kändes som om hela ryggen främst nacken var svullen och inflammerad. Tror även att Syrinxen har expanderat det kändes som så igår. Satt på en trästol och såg klar filmen my sisters keeper och känner en obeskrivbar kraftig ilning i ryggen, skrek -aj- rakt ut. Gick och la mig, men trodde jag att jag behövde åka in akut, kunde inte ligga på rygg, sidan el knappt ligga på mage. Till slut ställde jag mig upp och stod, gick och tog någon citodon. (Starka tabletter, och jag önskar helst jag kunde sluta helt att äta smärtstillande) Gick och la mig tog värmefilten ovanpå täcket och vred på högsta hastighet och jag somnade till slut. 

Igår under dagen hade jag inte varit så aktiv, mer gått en promenad, mer aktiv blev jag på kvällen och bakade en rödbetskaka med äpplen. (Jag har rivit frukt och grönsaker för hand) och det kanske inte har varit så bra. Vad kan jag göra och vad kan jag inte göra? Jag är en gränstestare, testar och ser hur mycket och vad jag klarar av... och har så alltid gjort.

I fredags när jag träffade överläkaren, sa hon att det var fullt på avdelningen och skulle be "dem" antar att det är sköterskorna som är "dem" i detta fall att fixa fram en plats åt mig. Jag är alltså fortfarande hemma och "väntar" på samtal. Jag är inte förtjust i att vänta, vill helst att allt sker på en gång.

Idag har jag tvätt förmiddag och gör det jag orkar. Solen skiner och himlen är blå, ska försöka mig på en promenad även idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar