söndag 23 februari 2014

Vårkänslor och solsken

Igår kväll hade jag feber och svår värk, idag ingen feber, men inte mindre ont för det. Har inte varit förkyld på minst fem år och nu när min kropp verkar ömtålig då kommer hosta och halsont med alla tillbehör som ett paket på posten. 

Idag är det första dagen på evigheter som himlen är blå, fåglarna kvittrar, solen skiner och det är plusgrader. Och min rygg, nacke, hals… ja, jag vill gå ut och ska försöka på något vis att göra det också. Det känns som vår i luften och mitt sug efter dubbelnougat får mig att sakta sätta på mig kläderna och ge mig ut på en promenad. Kanske kan jag till och med få mig en fin vinterbild. 

Tog mig ut på en härligt småkylig promenad, glömde vantarna hemma. Köpte inte någon dubbelnougat, duktiga jag. :) Fotade lite med mobilen fast jag saknar att fotografera med min systemkamera. Köpte nya delar samt en ny fin ryggsäck till kameran för inte så länge sedan och nu har jag sådan värk att det är omöjligt att bära omkring på den. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar